torsdag 3. november 2011

www.skolementor.no

I en av kommentarene fra Kjell Atle ble jeg anbefalt å gå inn på skolearena.no. Jeg greide ikke å logge meg inn på denne siden, men ble inspirert til å se litt i litteraturen. Her fant jeg artikkelen: Digitalt kompetent skole? Skolementor som verktøy for skoleledelsen. Etter litt skumlesing tror jeg at dette er noe av det jeg har lett etter i forhold til å få systematisert og tenke mer rettet mot utviklingen av en digitalt kompetent skole. Jeg skal nå sette meg mer inn i denne artikkelen og håper den kan gi meg noen svar i forhold til det jeg tidligere har drøftet i bloggen min under "Hvordan lærer barna best?". Fortsettelse følger.

1 kommentar:

  1. Vi bruker skolearena på år skole for vurdering, fraværsføring og dokumentasjon. Alle elevene kan gå inn via It's Learning rett på skolearena for å se på fravær, anmerkninger og karakterer til en hver tid. Dette fungerer bra. I tillegg er det lettere for lærere, og skolen forøvrig å holde oversikt, samt at det er kompatibelt med Extens der dokumentasjonen blir utskrevet fra.

    SvarSlett